Arsacal
button
button
button
button


Zoeken

Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én


Zoekresultaten voor “ware liefde”

overweging_preek - zondag, 29 oktober 2023
We zitten midden in heftige oorlogssituaties. Het geweld in de strijd tussen Israël en Palestina en in Oekraïne doet ons huiveren. De paus heeft tot extra gebed om vrede opgeroepen en afgelopen vrijdag in de Sint Pieter een speciale gebedsdienst gehouden na een dag van vasten en gebed. Het uitgangspunt moet zijn dat ieder mens recht heeft op een menswaardig leven, dat oorlog altijd een nederlaag is en in oorlogssituaties het oorlogsrecht moet worden gerespecteerd. Ook in de kathedraal stonden stil bij deze thema's. Juist deze zondag klonk het evangelie over het grootste gebod: de liefde...



Gebedsdag Vrouwe van alle volkeren in Heiloo
overweging_preek - maandag, 5 juni 2023
Zondag 4 juni werd in het sfeervolle heiligdom van Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo de gebedsdag gehouden ter ere van Maria Moeder en Vrouwe van alle Volken, een devotie die ons bijzonder te binnen brengt dat alle mensen van welk ras, taal of afkomst zij ook zijn, tot het grote mensengezin behoren waarover Maria als Moeder van ons allen waakt door haar voorspraak en bemiddeling in dienst van Jezus haar Zoon. Een klein verslag van een mooie en druk bezochte dag.



Eerste kerstdag, het Licht der wereld in de stal van Bethlehem
overweging_preek - zondag, 25 december 2022
Als je in de stal kijkt zie je een tafereel vol vrede en vreugde. Maar kan dat wel? Want die stal is sober en tochtig, geen fijne plaats om je kind te krijgen. Is dat wel reëel? Ik denk het wel, daarover ging het in de homilie van de TV-mis, zie hieronder ook. Na de Hoogmis was er afscheid van onder meer enkele prominente betrokkenen bij het kathedrale koor



Roepingenzondag, zondag van de goede herder
overweging_preek - zondag, 25 april 2021
Op zondag 25 april, zondag van de Goede Herder, wordt in heel de katholieke kerk roepingenzondag gevierd met gebed om roepingen voor het priesterschap en het kloosterleven. In de kathedraal was priesterstudent Richard Numan aanwezig om daarover een getuigenis te geven. We hebben ook voor de overleden oud-vicaris-generaal mgr. Martin de Groot gebeden...



Dinsdag in de tweede week door het jaar
overweging_preek - zaterdag, 25 januari 2020
Als bisschop, priester, broeder, als christen wil je mensen graag tegemoet komen, er voor hen zijn en hen terwille zijn, maar dat kan niet altijd.... Menselijke mogelijkheden zijn begrensd en we moeten keuzes maken. Trouwens niet alles wat mensen ons vragen is de beste keuze...



nieuws - zaterdag, 20 mei 2017
In de Koptisch orthodoxe kathedraal aan de Mosstraat in Amsterdam Noord werd op zaterdagmiddag 20 mei een herdenkingsdienst gehouden voor de martelaren die op Palmzondag in Alexandrië en Tanta waren gestorven door een terroristische aanslag. Vertegenwoordigers van verschillende kerken waren aanwezig om met de Koptische Bisschop Z. Exc. bisschop Arseny te bidden.



artikel_overig - vrijdag, 27 mei 2016
Een priester of seminarist kan niet volstaan met het aan­vaarden van het celibaat als iets wat er nu een­maal bij hoort. Het is een levens­keuze die nauw samen­hangt met de betekenis van het priester­schap. De Kerk heeft de celibaats­ver­plich­ting van de priesters door de eeuwen heen bewaard.



Over vergeving, verzoening met elkaar, met God, in het jaar van Barmhartigheid
overweging_bezinning - dinsdag, 5 januari 2016
In het kader van het heilig Jaar van de Barmhartigheid plaatsen we hier de tekst van Laat je verzoenen! met overwegingen over verzoening en vergeving. Het boek is te verkrijgen bij uitgeverij Colomba in Oegstgeest.



Zaterdag 30 mei om 10.30 uur
nieuws - dinsdag, 26 mei 2015
Op zaterdag 30 mei worden Marco Cavagnaro en Andrea Geria door mgr. Jozef M. Punt tot priester gewijd in de kathedrale basiliek Sint Bavo aan de Leidsevaart in Haarlem. Graag vraag ik Uw gebed voor de wijdelingen!



30e zondag door het jaar in O.L. Vrouw Hemelvaart, Heemstede
overweging_preek - zondag, 26 oktober 2014
Op zondag 26 oktober was ik in de Onze Lieve Vrouw Hemelvaart­parochie in Heemstede. Tijdens de Eucharistie­viering heb ik daar e volgende homilie gehouden, naar aan­leiding van het evangelie waarin Jezus leert dat het voor­naamste gebod de liefde is, de liefde tot God en de liefde tot de naasten.